dinsdag 29 mei 2012

Doe eens gek!

Doe eens gek!

Ik hou van spontane acties! (Eerlijk gezegd: vooral wanneer ze mij goed uitkomen)
Tijdens een etentje met mijn vriendin Laura vertel ik dat ik deze week ben gaan locken bij Nadia. Meteen vertelt Laura dat ze erg graag een lockmachine wil en ze zit al te azen op de aanbieding van de "goedkopere supermarkt". Na wat googlen blijkt dat er (hoe toevallig) een andere goedkope supermarkt net deze week de beroemde overlockmachine in de aanbieding heeft! Yeahhh goede deal, spontaan besluiten we: we kopen hem samen!!

De volgende ochtend loop ik met mijn hoofd in de wolken tussen de peuters door, hoezo werken? Ik wil naar de winkel! Kijken of ik me niet vergist heb, want hoe toevallig kan dit zijn? Eindelijk heb ik alles afgehandeld en kan ik in de auto op weg naar een afgelegen filiaal. En ja hoor, er staan er nog drie en die ene is voor ons! Yess, hebben hebben hebben.

Thuis aangekomen heb ik natuurlijk niet zoveel belangstelling voor de gebruiksaanwijzing en al helemaal niet voor de handige ingesloten dvd. Nee, ik zie heerlijke knopjes, haakjes en hoekjes, gaatjes, oogjes en draadjes. Hmmmm wat ziet dat er allemaal spannend uit. Ik wil gaan voelen, proberen, mogelijkheden verkennen, fouten maken en opnieuw doen.
Als ik het heel goed aanpak kan ik vanavond mijn eerste kussentje al in elkaar draaien......alhoewel dan is het misschien handig dat ik wel wat garen in de juiste kleur heb.

Dus op naar de volgende winkel om wat klossen te gaan scoren. Nu zit er hier in de buurt een erg leuk winkeltje Miss Wings met stoffen, garen, wol, knopen enz. enz. Eerst daar maar eens neuzen. In plaats van snel wat garen halen, blijf ik wel een half uur staan kletsen, wat is het daar gezellig! Allerlei tips en ideeen vliegen me om de oren, grapjes tussendoor die helemaal in mijn straatje passen en al snel blijken we helemaal op een lijn te zitten. Niet te moeilijk doen, een hobby doe je omdat je er plezier aan wilt beleven, wanneer je aan het breien bent kun je ook tv kijken, een gesprek voeren en lezen en als iets verkeerd gaat kun je desnoods altijd nog opnieuw beginnen. Wanneer er tussen neus en lippen door het woord "les" valt, vallen we tegelijk stil en kijken elkaar aan.... ja inderdaad ze geeft ook les en ze heeft vanavond een plekje over. En ..... ja inderdaad ik wil graag mijn machine beter leren kennen en ik ben toevallig net gestopt met muziek maken dus ik heb ook een plekje over.

Diezelfde avond zit ik giebelend van de zenuwen volop te genieten van misschien wel een nieuwe hobby. Hoe vreemd kan het lopen en hoe snel kan het gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten