zaterdag 26 mei 2012

Vertrouwen.



Wauwww wat werkt dat mooi met Facebook. Ik zoek iemand met een lockmachine en diezelfde avond zit ik achter zo'n ding mijn allereerste stofjes te locken.

Om negen uur 's avonds zit ik nog relaxed op de bank, te wachten tot mijn lief naar huis komt. In plaats van de voordeurbel gaat echter mijn telefoonbel, alhoewel bel, zeg maar gewoon luchtalarm. "Hoi Jas, jij wilde toch locken? Nu pak je spullen en kom langs!" aldus Nadia. 
Compleet overrompeld door zoveel onverwachte actie gooi ik wat spullen in een tas en kruip ik achter het stuur richting Brabant Park ofzo. Wat was het adres ook al weer? Ach ik vertrouw er maar op dat mijn autootje me brengt waar ik wezen moet. Ik sla hier en daar een hoek om, ik cross door de ene na de andere straat met een heleboel drempels en bedenk dat ik er nu toch onderhand zou moeten zijn. Het is uiteindelijk een kwestie van meer geluk dan wijsheid dat ik in 1 keer voor de juiste deur sta. ( zolang je niet uitstapt, rij je in 1 keer toch?)

Bij Nadia aangekomen stap ik in een mij niet vertrouwde wereld van huisvlijt met een naai- en lockmachine. Overal stofjes, draden, scharen, spelden, machines en te midden van die chaos zit de rust zelve. 
Tja en eigenlijk snap ik het dan meteen al. Dit is Naad op haar best: ga zitten en kom in actie.
Dus voor ik het weet heb ik mijn dure stof in stukken gescheurd (vertrouw op de stof)  mijn broek niet op de gok, maar netjes op maat afgeknipt ( vertrouw jij jezelf?) en zit ik met een sneltreinvaart achter de eerste woeste machine. LES EEN : vertrouw op de machine!
Uhhuh. 
Hier blijft het zo'n beetje bij. Terwijl zij doorgaat met kilometers stof voor een zwaaijurk voor haar dochter, moet ik het maar even gaan doen. Omdat ik bang ben dat ze voor ik het in de gaten heb langzaam verdwijnt in die berg luchtige dansstof ga ik snel aan de slag.
Ik verzamel al mijn vertrouwen bij elkaar, doe nog net mijn ogen niet dicht en geef een peut op de voetschakelaar en ...... het lukt!

Ik heb mijn eerste spullen gelockd en gezoomd en het is nog mooi geworden ook.
Dank je wel Naad voor je vertrouwen in mij.

1 opmerking: