zaterdag 26 mei 2012

Na zo'n jaar of vijf is hier in huis het een en ander toe aan een nieuw laagje verf. Ha, dat kan ik!
Lekker mijn oude kloffie aan, een leuk kleurtje uitkiezen en kledderen maar.
Schuren vind ik niet zo leuk, maar ik heb geleerd dat dit niet perse altijd noodzakelik is. Dus is voor mij het besluit al snel genomen dat ook bij deze klus stevig schuren niet echt nodig lijkt te zijn.
Enthousiast duik ik de doe-het-zelf-zaak waar mijn lief werkt in en loop regelrecht naar de afdeling verf. Ik weet inmiddels gelukkig de weg een beetje binnen deze mega store. Wanneer dit niet het geval is, kan ik daar namelijk uren dwalen. Eerst vol enthousiasme voor alles wat ik zie en later vol frustratie, omdat ik niet kan vinden wat ik zoek, of, nog erger, niet kan kiezen wat ik hebben wil.
Maar goed ik ben er nu voor verf, dus hoe moeilijk kan het wezen?
Tja dat dacht je, ik kan kiezen tussen Amerk of eigen merk, net zo goed als Amerk, maar dan van eigen merk ( euh ja hier verlies je me dus al) Dan heb ik het nog niet over de kleuren gehad, je kunt kiezen tussen allerlei landen kleuren bv Bels Geel, Hollands Blauw, Duits Bruin, Noors Wit, Groenlands Groen, maar dan anders. Ook kun je uit vrije namen kiezen zoals Melkgebit Wit, Oogbol Wit, Honden Wit, Zebrapad Wit, WC-pot Wit enz. Je snapt dat ik al snel verdronk in allerlei kleuren stalen en namen.
Gelukkig mag ik al snel weer aan het werk, de meivakantie zit erop zonder dat ik ook maar een kwast aangeraakt heb.
Ik hoef even geen keuzes te maken en gelukkig niet te schuren of nog zo'n secuur werkje: afplakken!
Nee ik ge even kliederen en kledderen met de peuters.
Na een heerlijke en inspirerende ochtend heb ik nog wat vergaderingen, nog wat administratie en kom uiteindelijk pas laat thuis.
Sorry lief, dat is dan precies op jouw vrije dag!

Ha mijn lief genoot!!! Hij heeft heerlijk alles secuur kunnen schilderen, netjes af geplakt en keurig geschilderd. Zonder mijn stuiterende, afleidende, nonchalante aanwezigheid. En het is weer prachtig geworden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten