zaterdag 7 juli 2012

In de carwash

In de carwash

Nog nooit heb ik mijn auto anders gewassen dan met de hand. Mijn auto is wel eens door de carwash gegaan, maar dan rij ik niet zelf. Dan heeft een lief van mij gevraagd: zal ik je auto wassen? Prompt dat ik er dan vanuit ga dat dit lief met twee emmertjes sop en een spons in de weer gaat. Dom hahaha nee dat doen alleen vrouwen heb ik inmiddels begrepen. Mannen gaan naar de carwash. Hebben ze haast dan rijden ze door een stoomtunnel heen en komt de auto er redelijk spic en span uit. Hebben ze alle tijd dan gaan ze in een soort carport staan en leven zich uit. Tijdens mijn werk met de peuters zie ik zelden kinderen zo genieten met een spons en water als wanneer ik een middagje carwash ga kijken. Wat een heerlijkheid al die mannenlijven die geconcertreerd aan het werk zijn. Ze buigen, rekken en strekken zich in allerlei houdingen. Een gelukzalige glimlach op hun mond. En voor een keer malen ze er niet om dat ze nat en vuil worden. Vakkundig kiezen ze een programma, pakken ze de juiste borstel, weten vlekkeloos welk schuim waartoe dient en zelfs de onderkant krijgt een beurt. Wat een genot om naar te kijken.
Zal mijn auto dit weten te waarderen? Meestal gooi ik er een emmer water overheen. Wrijf wat op vlekjes met een spons en wat extra water, soms vergeet ik het sop erin te doen en is het dus puur en alleen kraanwater. En met wat geluk besteed ik extra aandacht aan de ruiten, dat vindik namelijk wel belangrijk, dat ik goed door de ruiten kan kijken zonder oude schuim strepen.
Ik waardeer mijn auto in ieder geval altijd, schoon of niet schoon, spic en span door de carwash of door een flinke regenbui. Ook goed!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten