vrijdag 6 juli 2012

Wespen

Wespen

De zomer is begonnen en meteen zijn daar de eerte wespen!
Na een paar keer onrustig gegeten te hebben besluit ik dat er iets aan moet gebeuren en ik flans een wespenvanger van een oude limonade fles in elkaar. Laten ze zich daar maar aan tegoed doen in plaats van aan mijn lekkere eten.
Mijn vader geeft me nog het advies voorzichtig te doen en terwijl hij verteld hoe hij zo'n ding altijd maakt begin ik vast. Eerst snijd ik de fles doormidden en wanneer ik de twee helften weer in elkaar druk,wringt de eerste wesp zich er al tussen. Ho ho wacht even, de bedoeling is dat je in de siroop verdrinkt, niet dat ik je in de fles plet. Dan bedenk ik me dat het eigenlijk een gruwlijk geval is, pletten is vriendelijker namelijk sneller. Het effect zal uiteindelijk hetzelfde zijn.
Dus wanneer de tweede wesp zich tussen mijn twee flessenhelften wringt duw ik de helften iets harder tegen elkaar en hoor een angstwekkend gekraak. Jakkie.

Ik ben blijkbaar niet de enige die dat gehoord heeft. Binnen no time gonst het om me heen van alle wespen. Ik probeer me te beheersen maar al snel lukt het niet meer. Ik ren zwaaiend met mijn armen rondjes en voel dat ik ze raak mep. Terwijl ik me bedenk dat ik dat vooral NIET moet doen sla ik mijn armen strak om mijn hoofd en terwijl ik in mijn wenkbrauw en mijn arm gestoken word plet ik er twee tussen mijn onderarmen. Papaaah...Help ik vind dit niet leuk! Gelukkig denk ik aan de grote stenen vijver in de tuin en met het risico dat ik gigantisch mijn hoofd stoot stort ik me in het water.

Ik word wakker omdat ik uit bed val, zie meteen dat de zon schijnt en bedenk me dat er nog helemaal geen wespen zijn! Ze zullen, aan mijn droom te merken, wel snel komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten