woensdag 4 juli 2012

Vakantiehobby

Vakantie hobby

Met rasse schreden nadert de "op vakantie" periode voor mij. Lekker ik heb er zin in!
We gaan dit jaar in een huisje in een prachtige omgeving. Luieren, bruin bakken, rond fietsen, een klein beetje wandelen, omgeving verkennen enz. Je kent het vast ook wel. Waar ik ook altijd erg van geniet is tijd om te lezen.
De laatste tijd heb ik echter erg weinig gelezen, ik heb namelijk een nieuwe hobby: mijn lockmachine ontdekken en verkennen. Dat heb je al eerder ergens gelezen. Helaas gaat de lockmachine niet mee op vakantie. Ik zal iets anders moeten doen met de restjes tijd die ik op een dag over heb. Net wanneer ik daar over begin te piekeren komt er een agenda van nieuwe workshops binnen. Een onderdeel daarvan is Granny-haken. Wat moet ik me daar nu bij voorstellen? Ik denk aan gehaakte poppetjes, met ingedeukte neus en knotje op het hoofd. Een gehaakte granny dus. Dat zal het vast niet zijn. Ik google wat rond en ontdek dat het kleine vierkantjes zijn (geen idee of dit klopt hoor!)
Hmmm of dat wat is voor mij weet ik niet, maar ik kan breien dus zal haken ook moeten kunnen lukken denk ik. Bovendien heb je dan aan een haaknaaldje en voorlopig 1 bolletje wol genoeg, dus handig op vakantie!
Hiephiep hoera voor youtube, binnen no time verschijnen de eerste instructies op mijn beeldscherm en ik kan gaan haken! Tenminste, ik kan het gaan proberen.
Na eerst mijn vingers open geprikt te hebben, de wol in mijn thee gevallen was en ik veeeel te strak bleek te haken, besloot ik er een nachtje over te slapen. Hierna ging het beter. Rustig de filmpjes volgen. Rustig blijven en desnoods vijf keer uithalen. Rustig, rustig, rustig bleek het juiste advies.
's Avonds zit mijn lief vol verbazing naar mij en mijn groeiende stapel bloemen te kijken, zonder te kijken haak ik de een na de andere bloem, volg ondertussen het gesprek dat hij met mij voert en kijk met een oog ook nog naar de tv. Heerlijk, dit lijkt op breien! Laat de vakantie maar gauw beginnen voor ik genoeg bloemen heb voor een hele tuin ipv voor een leuk kussentje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten