donderdag 28 juni 2012

Verhuizen

Verhuizen

Omdat ik middenin een verhuizing van mijn werkplek zit, moet ik regelmatig terug denken aan vorige verhuizingen. Dat zijn er dan ook nogal een paar geweest. Zo'n 11 keer. Ik vind verhuizen ook erg leuk en biedt me spontaan aan wanneer er iemand gaat verhuizen, dat is ook al zo'n 14 keer geweest zo uit mijn hoofd. Ook mijn broer en zussen heb ik af en toe mee verhuist, euh een keer of zes? Hmmm alles bij elkaar toch al best een boel.

Hoe kan het dan dat er altijd nog van alles mis gaat?
De dozen verkeerd gevouwen zodat de bodem er steeds uit valt. Topzware en hele lichte dozen naast elkaar. Of spullen die met geen mogelijkheid in een doos te proppen zijn en er loopt iemand langs roetsroetsroets alles zit keurig in dat doosje! Ook mijn planning is niet altijd even handig, meestal sta ik op het laatste moment met een bezweet hoofd nog allerlei spullen kris kras in een doos te mikken. Met wat pech is dat een doos die ik al gevuld had, in het nieuwe huis op zijn kop leeggegooid heb en nu dus opnieuw aan het vullen ben, omdat mijn verhuisdozen op zijn. Soms is mijn planning de andere kant op niet handig. Dan heb ik al weken geen bestek meer, loop ik eindeloos met dertig graden in mijn winterkleren of slaap de laatste dagen zonder hoofdkussen.
Ruimtelijk inzicht is echt mijn sterkste kant niet. Ik wil graag die tafel daar, die kast zus en dan de stoel zo. Hmmmmm het resultaat kun je ietwat opmerkelijk noemen, alles op een kluitje en driekwart kamer leeg. Of: sjee hoe moeten we nu ook nog de hondenmand, de salontafel en onze voeten kwijt?
Het liefst loop ik eindeloos te sjouwen en iedereen roept maar waar ze alles hebben willen.
En dat kan ik dan gelukkig weer wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten