dinsdag 5 juni 2012

Regen en zonneschijn

Regen en zonneschijn

Wat vind ik het toch heerlijk om in Nederland te wonen.
Het land waar je kwa weer nooit weet waar je aan toe bent.

Rond de Kerst verwacht je sneeuw maar krijg je naar je gevoel zomerse temperaturen en wanneer in de zomer deze zelfde temperaturen bereikt worden lijkt het opeens toch wel winter. In de herfst steken de bloemen hun kopjes boven de grond uit in de hoop dat de lente begint en in het voorjaar waaien alle nieuwe blaadjes in een vroege herfststorm van de takken af.
Ik geniet steeds weer van deze onverwachte wending, mijn vest in mijn fietstas, schoudertas of op de achterbank zorgt ervoor dat ik nooit teveel verrast word, maar het weer geeft altijd genoeg stof om over te kletsen.

Stel dat het iedere dag tussen de 20 en 25 graden zou zijn, klinkt ideaal, buitje 's nachts overdag het zonnetje, beetje wind, wat willen we nog meer! Maar waar moeten we het dan over hebben bij de bushalte, de slager en met de kassiere? Wat moeten we dan tweeten? Wat moet er op mijn facebook geplaatst worden? En bovenal waar mogen we dan over mopperen? Al de smoesjes: "ik ben verkouden, want het weer sloeg om" en "ik moest eerst naar huis om droge kleren aan te doen" kunnen we niet meer gebruiken. Nee, we moeten gewoon toegeven dat we niets interessants te melden hebben, dat we te laat van huis weggegaan zijn of dat we dit weekend weer flink doorgezakt zijn en een flinke kater hebben.

Ik geniet ervan, maar hoop stiekem gewoon met de rest van Nederland op een mooie zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten