dinsdag 12 juni 2012

Tom tom

Tom tom

Tegenwoordig heb je smartphones, meedenkende strijkijzers en automatische deurklinken, maar het mooiste blijft voorlopig de Tom Tom.
Deze helpt je niet alleen in de sloot maar ook weer eruit :"probeer om te keren, probeer om te keren"
Toen ik mijn nep TomTom nog maar net had, dacht ik dat hij en ik elkaar wel begrepen. Ik lette niet altijd evengoed op, dus wanneer ik de Dorpstraat instelde dacht ik dat het wel goed zou komen. Helaas is een plaatsnaam wel handig dus eindigde ik wel eens in een andere provincie dan bedoelt. Later ontdekte ik dat het zelfs met plaatsnaam fout kan gaan, sommige plaatsen liggen twee keer in Nederland of zelfs in Nederland en in een ander Europees land ( gelukkig heb ik niet de wereld versie) zoals Hengelo of Hasselt.

Ik heb in het begin enorm gelachen om het filmpje waar iemand meteen de heg inreed toen TomTom zei rechtsaf slaan, totdat ik merkte dat mijn beeld van 500 meter niet overeen komt met de 500 meters van het navigatiesysteem. Ik krijg ook de neiging om door de tuin die er toevallig ligt, de bocht af te gaan snijden. Ik zit in de auto luidkeels te mopperen tegen dat ding, alsof hij kan horen!? Of dat hij me expres fout laat rijden!? Suf van mij, maar het ding heet al maanden DomDom. Of de TomTom of ik nu zo dom is, laat ik maar even in het midden.

Sommige mensen vinden het erg grappig om de navigatie-stem in te stellen met een bekende stem, een accent of in een andere taal. Dan heb je zelfs de radio niet meer nodig, want hierdoor kun je opmerkingen krijgen als: "Eej kul, ik wit nie waor je mee bezig ben, maar hier wit ik ut zelfs nie meer". Pas op dat je niet de heg inrijd van het lachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten