dinsdag 26 juni 2012

Nooit te oud om te leren

Nooit te oud om te leren

Tijdens de workshop "Fröbel een vest in elkaar" leer ik allerlei vreemde dingen. Vooral over mezelf.
Zo merk ik dat ik het systeem wel snap, maar dat het mij toch lukt om ergens onbedoelt een gat in te naaien! Vraag me niet hoe, want volgens mij hoor je juist dingen dicht te naaien. Ergens ben ik er wel blij mee, want mijn zus kon vroeger al gaten breien, dus nu blijk ik toch ook een familietrekje te hebben!
Gelukkig loopt er een "juf" rond die het een en ander weer recht kan trekken. Terwijl zij druk in de weer is om te herstellen wat ik in mijn enthousiasme een klein beetje apart gemaakt heb, neus ik rond in de ruimte waar we zitten. Ook hier ontdek ik vreemde dingen. Zo ligt er een soort heel grote punnikpaddestoel waarmee je kunt rondbreien. Meteen slaat mijn fantasie op hol en zie ik prachtig gebreide kaboutermutsen formaat peuter voor me, waarschijnlijk een assosiatie met de paddestoel. Maar ook groot formaat sokken, ik vraag me af of je die ook kunt breien op dat punnikding. Zouden er mensen zijn met zulke grote voeten die zelf gebreide sokken willen dragen? Of je kunt een Kerstsok maken dan is het niet erg dat die een beetje groot uitvalt. Ernaast ligt een ruitvormige lap, wat dit zou kunnen worden snap ik niet helemaal, zelfs met mijn uitgebreide fantasie kom ik niet verder dan een pannelap. (of een etui, een brillekoker, een begin van een sprei enz.)
Inmiddels begint mijn vest ergens op te lijken en dan in de goede zin van de betekenis. Ik zou het zelfs al aan kunnen passen, hoera! Alles wat ik tot nu toe gedaan heb aan het vest, heb ik af kunnen kijken van de juf of van een mede-workshopper. Zou daarom de steek die ik gebruik geïmiteerde steek heten? Of is het een typefout in de gebruiksaanwijzing?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten