dinsdag 19 juni 2012

Natte hond

Natte hond

Oke het was leuk in het bos,.
Oke een hond mag hond zijn en is dus geen mens.
Oke een jachthond volgt zijn neus.
Oke ik heb haar blijkbaar niet voldoende onder appel.

Want ondanks de sloot waar ze op het eind in moest, waardoor mijn hele auto nu naar natte hond ruikt, is ze nog steeds vies!
Het ontzettend lekkere soepele ganzen flatsje blijkt een vieze stinkende plakkende drol te zijn geweest. Daar helpt niets tegen behalve een uitgebreide make-over.

Eerst moet ik de hond omhoog zien te lokken. Hella mag nooit boven komen en opeens luistert ze formidabel. Met geen stok, snoepje of commando boven te krijgen! Uiteindelijk geef ik het op en pak haar bij kop en kont op. Hoppa en nu naar boven.
Ze kijkt me trouw aan alsof ze zeggen wilt: "ik weet wat we gaan doen, ik vind het niet leuk, ik weet niet of ik dit zal overleven en ik zal vast nooit meer de oude worden, maar omdat jij mijn baasje bent en jij dit wil, laat ik het gebeuren!" Ik twijfel even of ik haar niet gewoon voortaan stinkend en vies buiten zal laten wonen, maar gelukkig realiseer ik me gelijk ook dat deze douchebeurt echt niet zo erg is. Dus daar gaan we, samen de douche in. Gelukkig heb ik zo'n kleine badkamer dat het een grote douchecel is.

De details zal ik je besparen, maar wanneer we klaar zijn zitten de hondenharen tot op het plafond en lopen de nagelkrassen over mijn buik. In twee sprongen is Hella beneden en na een uitgebreide schud-mezelf-droog sessie gaat ze met een tevreden zucht liggen. Nog net niet op de bank!

En nu komt de make-over om de hoek kijken!
De douche, de gang beneden en ikzelf hebben die grote beurt wel nodig....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten