dinsdag 10 juli 2012

Zilveren schoentjes

Zilveren schoentjes

Vandaag zie ik ze in het winkelcentrum lopen, drie vriendinnen die drie paar geweldige zilveren schoentjes gekocht hebben!
Heerlijk is dat, een beeld hebben van de ideale schoen en dat beeld delen met je allerbeste vriendinnen (van dat moment) Samen gaan ze speciaal de stad in om die allermooiste schoentjes te kopen. Ze trekken hun leukste outfit aan en staan samen uren voor de spiegel te draaien en te kletsen. Eindelijk zijn ze zover en gedrieen vertrekken ze richting stad. Ik tref ze net wanneer het derde meisje haar schoentjes gevonden heeft. Helaas hebben ze niet alledrie evenveel geld, dus het ene meisje scoort haar schoenen bij een iets duurdere zaak dan het andere meisje. Dat zijn echter bijzaken en alleen het glimgehalte van de schoentjes doet ertoe. Buiten worden de schoenen uit de doos gehaald en meteen verdwijnen drie paar "oude" schoenen in de tas. Blij huppelen de lachende meiden met drie paar verschillende maar oh zo zilveren schoentjes voorbij. Ik word gelukkig van het onbevangen stralen wat je kunt wanneer je 14 bent!
Ik duik een ijsshop binnen en word ook daar nog even erg gelukkig van de smaken stroopwafel en zeeuwse bolus. Na een uurtje winkelen ga ik rustig richting huis. Huppelen lukt me voorlopig nog niet, maar dat gaat ook weer komen. Wanneer ik halverwege ben kom ik het drietal weer tegen, ze zijn nog even blij met de wereld om hen heen. Wanneer ik beter kijk zie ik echter dat er twee hun nieuwe schoenen in hun hand hebben, slechts een meisje draagt nog trots haar zilveren schoentjes. Dat mag de pret niet drukken, giebelend lopen ze voorzichtig verder. Er zullen vanavond vast twee paar zilveren schoentjes trots gevuld met natte kranten naast een meiden bed staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten